26. mars 2017

Vår?


Forrige lørdag lyste denne krokusen opp for første gang dette året. Ei uke seinere har noen flere begynt å blomstre. De som er plantet her inne ved veggen kommer alltid mye tidligere i blomst enn de andre som ikke har en lun vegg bak seg. Så hos oss kan du også finne  krokus som blomstre langt ut i mai eller er det juni?

Noen dager før så jeg svarttrosten eller er det stær, jeg ser aldri forskjell på de to, trippe rundt på bakken under fuglematfatet.

Snøen smelter i rekordfart. Denne uken har det vært en stri bekk over gårdstunet. det er nesten bart på jordene rundt her. Og vi er fortsatt i mars!!

Og dagene er blitt så lange. Det er nesten lyst når jeg drar på jobb om morgenen og om kvelden når jeg kommer hjem. Det er deilig med disse lyse ettermiddagene, samtidig som det er veldig forvirrende, jeg tror jo klokka er mye mindre enn det den er.
Med snøsmelting og plussgrader så kommer også søla frem og sølespor og gruslag på gulvene. Joda det er deilig med vår,

men jammen er jeg glad i vinter, snø og kuldegrader og.


Ulempen med vedovn, er at veden må lages først.

2 kommentarer:

  1. Deilig med vår. Det er 15 varmegrader her på formiddagen!
    Tror jeg bruker søndagen på en fjelltur, gutta vil ha snø ☺

    Ha en fin dag!
    Kapper du ved sjøl, forresten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hver årstid har sin sjarm og våren er helt klart en fin årstid, men den har sine ulemper også. Søle og at alt det som var gjemt under snøen nå dukker opp igjen.

      Vi ( ihvert fall PE) lager veden (hogge, kløyve, kappe) selv ja, så lenge vi har noe å ta av. Ja bortsett fra at det er naboen som har kappet ned en del av trærne denne vinteren for å rydde langs jordet han dyrker.

      Slett