28. april 2015

Småturer




Jeg har fått meg litt frisk luft og lea meg litt den siste uka.
Begynte med å "bestige" restene av en av vulkanene på Hadeland.


Det lå selvfølgelig en geocache der vi skulle ha logget. Var der for et år siden, men da var boksen forsvunnet. Denne gangen var den på plass.
 Det er blått i blått oppover lia.
 Utsikten er det slettes ikke noe å si på.
 Ser man godt etter så ser man både Norefjell og Gaustatoppen og ikke minst Randsfjorden.

Går fra den ene toppen til den andre. Det var kommet en ny cache på Dal som ikke var logget. Ja da kombinerer man jo trimmen med caching da, det er jo klart. Nå viste det seg at cachen allerede var logget, men turen var fin den.

Fortsatte jo selvfølgelig helt til topps og fikk med den fine utsikten fra toppen av Haslertårnet.

Mens jeg venter på at snøen skal forsvinne her i området så får man ty til andre områder.
Hedrum kirke
Ingen tvil om at våren var kommet mye lenger i Hedrum og Stavern.

Hadde en veldig trivelig tur sammen med HT og Fifa.
Ingen ting er som å hilse på en islending. De er bare verdens herligste hunder, sånn er det med den saken. Barfi hadde sååååå lyst til å leke, men det er jo bandtvang så da fikk de nøye seg med å gå tur.

Nå som det er Stavern som er "basen" så er det lenge siden jeg har vært på Livrødkollen. Nå fant jeg ut at jeg bare måtte ta en tur opp dit. Barfi har også godt å få brynt seg på litt mer kupert terreng.
Godt å kunne se utover kjerkebygda igjen.
Det gror igjen her også, men utsikten er der fortsatt på de riktige stedene på kollen. Og både Bommestad og kysten kan ses, bare man ser godt nok etter

Siste fridag på en stund måtte også benyttes til litt bevegelse og frisk luft. Denne gangen satte vi kursen mot Eidsvoll og Styvimarka. Helt ukjent område for meg, men satset på at vi fant fram. Det skulle være noen merkede turstier der også.

Gunnhildkleiva og Starrtjennet var målet.

Fant etter hvert fram til denne fredfulle idyllen ved Starrtjennet. Ja det var selvfølgelig en cache som ledet oss hit.


Mye rart å se, det var en del troll her, faktisk.

Jeg har svima rundt den siste uka. Hodet har rett og slett ikke "vært på plass" Forhåpentligvis har denne friske lufta sammen med masse soving og minimalt med fornuftig arbeid hjulpet. Nå får jeg ofte vondt i hodet av all denne friske luften så det er kanskje like greit å komme seg på jobb igjen.
Nå er det ikke lenge før siste rest av snø på jordet forsvinner. Bjerka er fortsatt ikke grønn, men museørene er i det misnte på plass.

2 kommentarer:

  1. Masse fin utsikt! Rart med det, det er noe spesielt å komme seg opp i høyden og se langt :)
    Er du flink til å drikke vann når du går tur? Jeg har måttet bli flink til det, for jeg fikk også mye vondt i hodet av å være ute, problemet var jo at jeg ble dehydrert.
    Og jeg synes jeg kjenner meg igjen på det nederste bildet, har ikke jeg gått der, mon tro? :)

    SvarSlett
  2. Der har du sikkert problemet, jeg er dårlig på å drikke.

    Det stemmer nok at vi gikk snarveien der etter nissestreken

    SvarSlett