3. oktober 2013

September -13

WP_001197

Nok en måned med mye finvær. Kun en helg der det regnet og da kom det rikelig.

WP_001201

Men vi rakk å treske før september var over.

Jeg utnyttet min langfrihelg særdeles godt denne måneden.

WP_001127

Nok en gang dro vi på Dyrsku’n og der var det som vanlig trangt om plassen.

kongsberg 015

For en gangs skyld rakk vi åpningen. Jeg greide å kjøpe meg en litt sær kjole + en del annet.

WP_001129

Mange gode argumenter for å kjøpe ei and eller to.

kongsberg 063

Vi gjorde Dyrsku-besøket til en weekend og overnattet i Kongsberg. Det å kunne se Lågen er aldri feil.

kongsberg 058

Kino’n i Kongsberg må vel være et landemerke. I hvert fall så er det den jeg husker fra mitt første besøk der for sånn ca 100 år siden.

Vi gikk en liten runde og logget noen cacher når vi først var i byen.

kongsberg 029

Myntbrua

kongsberg 039 kongsberg 050

Noe av det Kongsberg er kjent for.

kongsberg 057

kongsberg 068

kongsberg 071

Litt lenger opp i dalen fant vi noen med samlerdilla.

kongsberg 079

Endelig kom vi oss til Blaafarveværket.

kongsberg 084

Litt rart med bindingsverk-hus i Norge

kongsberg 101

kongsberg 107

Det ble ingen gruvetur på oss, men vi stakk nå en tur bortom likevel. Gruvedriften setter sine spor….

kongsberg 109

Th. Kittelsen er en kunstner jeg har sansen for.

kongsberg 123

Ingen gruvetur, så ble det kunst-museum i steden.

WP_001186

Vel hjemme så bråbestemte jeg meg for å ta turen over fjellet for å gå Romsdalseggen i år og.

Gam-grillkveld 023

Så var den langfri-helgen over og det var tid for litt bålkos og hyggekveld med gode kolleger.

kongsberg 002

Det er tid for røyting…

024

Endelig har vi hatt noen gode agility-stevner, fornøyd med innsatsen i Maridalen, Drøbak og Askim. Ny sekk ble også innviet.

1 kommentar:

  1. Det må eg sei, dette var ei effektiv langhelg! Ser ut som du har fått utnytta den veldig godt ja ;) Såg veldig kjekt ut!

    SvarSlett