31. mars 2013

Mars

 

Det ble en skitur med bakglatte ski og konklusjon at nå var sesongen over. Klister under skia gidder jeg ikke å styre med.

ski 007

Noen dager seinere var vi på ny tur i skiløypa, denne gang uten ski under beina. Da jeg så at det var nyoppkjørte løyper og det hadde kommet et lett snødryss, var det nesten så jeg snudde for å hente fram skia igjen.

tur 004

Men det ble med tanken og skia har ikke vært rørt etterpå heller. Denne gangen gikk vi en del lenger og hadde med niste.

tur 008

Det ble en ag-stevnehelg i mars også, der smurfe-jakkene nok en gang gjorde seg godt synlig. Spesielt takket være Hege som stort sett okkuperer 1. plassen, dersom hun ikke har disket. Men vi hentet premier alle vi andre også.

WP_000559

Det var et livlig årsmøte i NIHK, med godt oppmøte. Valgkomiteen endte med å få det travelt.

Vår kan man ikke si det er i Maura, men det har vært mye strålende vær med kalde netter 10-15 kuldegrader og så +/- 0 på dagtid. Rikelig med snø er det fortsatt.

WP_000601

WP_000616

Det har vært MYE tankearbeid i det siste. Nye sjefer har det med å bare MÅ markere at de er på plass, spesielt om de holder til et sted ute i den store verden. Du og du som vi har brukt tid på å prøve å forstå og tilpasse oss en viss ny formel! Og resultatet er egentlig at vi gjør akkurat det samme som før bare mer tungvindt. Vaktrullen måtte plutselig endres og nå er det ingen som kan legge noe særlig planer. Vet jo ikke når vi jobber eller har fri mer enn 1 mnd framover. Organisert har vi også blitt. Og når det kun er 6 av oss så er det ikke mange å velge blant for å finne de to tillitsvalgte. En lett blanding av kjedelig, skummelt og spennende dette.

WP_000596

Tror kanskje det er noen som blir overrasket over å oppdage at jeg ikke er fullt så snill og medgjørlig som jeg kan virke… Formen har ikke vært på topp i det siste, jeg tror rett og slett det har blitt for mye tankevirksomhet. Tåler ikke slikt jeg. Også jeg som spiser vitaminpiller og trankapsler i vinter – en gang i mellom.

Mars ble måneden der jeg tok til med flere “ting hun ikke kan!”

Junior har fått seg fast jobb på Det Norske Teatret som lystekniker (eller en eller annen nynorsk tittel) Hurra!!!! Da fortjente han selvfølgelig et stort påskeegg med risboller som gratulasjon.

WP_000598

Vi har ingen påsketradisjoner her i huset, men det blir alltid servert “kokt” egg i reir = påskerede i løpet av påsken.

WP_000618

“Alle” feirer jo bursdag i mars virker det som? Og 63-modellen må nå innse at den skumle grensen er passert.

WP_000606

Og så kan vi jo leke at 1.påskedag-flaggingen er til ære for alle innen familie, venner og bekjente som har hatt bursdag i mars.

WP_000630

Fra dagens tur

WP_000624

WP_000628

5 kommentarer:

  1. Prøver du nå på en veldig diskret måte å si at du har fyllt 50 år??? Uten at noen av oss nettvenner har visst om det?

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vel overstått :)

    Og fine påskebilder altså :)

    Spennende med ny rolle på jobb, selv om det ikke hørtes ut som den beste bakgrunnen for at det ble sånn :/

    SvarSlett
  3. Gratulerar med overstått!! :)

    Ser ut som ein fin påske det der! Men uff, skjønnar at det blir stress på jobb med sånt nytt. Håpar det går seg til :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer masse med dagen som har vært. :) Du har 50 gode år igjen. :)))))

    Skjønner det er litt frustrasjon med jobben. Du skal se det går seg til. Du har da vært ute en vinterdag før. ;)

    Synes Barfi ser litt ensom ut på tur, jeg. ;)

    Pass på helsa nå.....

    SvarSlett
  5. Takk, takk! :)

    Joda, det går seg til på jobben, tenker jeg. Når det gjelder formel så begynner jeg å få full kontroll på den, det er i hvert fall min påstand ;) Sjefen har "gitt opp" og er lykkelig hver gang jeg er på plass og sier: gjør bare sånn som jeg sier ;) Når det gjelder den andre saken så får vi nå se.... men vi får det nok som vi vil der og tenker jeg ;)Men jeg skulle likt å visst om jeg har fri 1. mai eller ikke. En viss påmeldingsfrist nærmer seg...

    SvarSlett