2. mai 2012

1. mai

1. mai = AGILITY, sånn er det med den saken. Så da er det best å ordne seg fri om man ikke allerede har det. Tusen takk til Ann-Iren som tok seg av jobbinga mi i år.

I år hadde de satt opp vår klasse til å starte sist, det betydde at vi sannsynligvis ikke skulle på briefing før i 11-12-tida. Og at vi skulle gå vårt siste løp når det nærmet seg barnetv-tid. De fleste av de andre fra Eidsvoll skulle derimot begynne kl 9. Så selv om jeg ikke behøvde å dra så tidlig så fant jeg ut at jeg skulle prøve å være i Moss kl. 9. Utsikt til en laaaaang dag med andre ord. Jeg stappet alt pikkpakket, som jo må være med inn i bilen, plugget inn ledningen til GPS’n og... Hvor i all verden var GPS’n???? Jeg var sikker på at jeg tok den med. Leitet igjennom sekker og poser uten å finne den. Inn i huset for å se om den kanskje fortsatt lå på benken likevel. Nei, ikke der og ikke på andre tenkelige steder heller. Ut i bilen nok en gang, se enda litt bedre etter i sekk, pose og andre mulige steder. Fortsatt ingen GPS. Inn en gang til for å hente den gamle vi har, logge inn riktig adresse og så klar til avreise. Jammen godt jeg hadde god tid og ikke hadde avtale om å kjøre sammen med de andre. Da vi kom til Moss famnt jeg den forsvunnede GPS. Tror ikke jeg skal si hvor.... Det er ikke håp for den hjernen min, det blir jeg bare mer og mer sikker på. Men jeg fant da i det minste fram. Ikke verst det?

Det ble som ventet en laaaang dag. Men sammen med en flott gjeng fra Eidsvoll, flott vær og mye agility å være med på og se på så gjør jo ikke det noe. Jeg hadde lært av lørdagen og smurte meg med solkrem og høy faktor, flere ganger til og med. Litt rød var jeg da jeg kom hjem, men ikke verre enn at det er borte i dag. Det jeg derimot IKKE tenkte på var at jeg var hos frisøren for kort stund siden og at ørene mine dermed er på utstilling i hele sin størrelse. Nå er de ikke bare på utstillingen, de er i tillegg selvlysende!

Nå som jeg ikke deltar på styremøter lenger så er det agilityystevner som er stedet der jeg treffer andre IF-eiere. Moss er inget unntak. Det er alltid morsomt å treffe Hans Thollef og familie og like morsomt å se de i aksjon på banen.  Askur og Hans Thollef viser jo hver gang at en islandshund kan gjøre det veldig bra i agility. Selv om de rotet unormalt mye i går. Og ikke minst så er det veldig synd at de ikke kom til NM. Men når det kun var 2 av 21 lag i stor klasse som kom igjennom med 3 startende uten disk i går så sier det jo litt om hvor vanskelig det er. Eidsvoll var heller ikke et av de TO laga...

Moss-1.mai 006

I fjor avtalte jeg å treffe Camilla og Nina som eier Barfi-pappa Kero på stevnet i Moss. I år hadde jeg avtalt å møte Kjersti med bloggen Pilaris, for første gang. Kjersti var akkurat så trivelig som jeg har fått inntrykk av gjennom bloggen Smilefjes Det var kjempekoselig å treffe deg Kjersti og få se på vakre Nairo. Kjersti tok noen flotte bilder av Barfi og meg som ligger på bloggen hennes. Jeg har fått låne noen av dem. Flotte bilder, men skrekkelig avslørende. Nå skal jeg printe ut noen av dem og lime dem opp på alle skuffer og skap der det finnes sjokolade, potetgull eller kaker sammen med teksten: «Er du helt sikker på at du er sulten nå?»

Jeg passet også på å få tatt en titt på et spesielt halsband, eller rettere sagt kroken på dette bandet. Den så bra ut og jeg skal sende en bestilling ganske så snart.

Har sett på blogg og FB at noen har kjøpt seg halsband med navn og annen pynt på. Jeg har ikke tenkt noe mer på det før Kjersti spurte meg om det var der jeg skulle kjøpe dette bandet jeg så på. Og da jeg kom over en link dit i dag så begynte jeg å se litt mer på dette. Oi! Dette er jo de som hadde stand i Moss i går. Og jammen har jeg lyst på en av jakkene eller vestene deres hvis jeg får på det rette broderiet. Nå sitter jeg og angrer på at jeg ikke prøvde dem, sånn at jeg vet hvordan de passer. Og prøver å bestemme meg for hva som skal broderes på. 

Som du ser så rekker man mye på en dag i Moss.

Ja, for vi gikk litt agility også. Ikke noen filmer av oss denne gang. Men det er kanskje like greit. Vi gikk først ag.

2-010512-T-og-Barfi-agility-Moss

Foto: Kjersti, Pilaris-bloggen

I tillegg til det vanlige med en forsiktig, forsiktig vippe-passering, så rota vi det til i slalommen. Barfi gikk inn på pinne 2 og da rotet vi en del før vi kommer i gang på riktig sted igjen. Det er irriterende. I følge de andre så gikk det litt fortere enn vanlig sånn ellers. Men jeg tror kanskje det var ønsketenkning. Vi fikk i hvert fall 14,29 i tidsfeil + 1 vegring = 19,29 feil og en 10. plass 25 startet og 13 fullførte uten disk

1-010512-T-og-Barfi-agility-Moss

Foto: Kjersti, Pilaris-bloggen

For første gang var jeg med å gikk lagløp. Her gjorde vi ingen feil, men det gikk ikke spesielt fort nei. Så da var det kanskje like greit at det bare var 2 av oss som kom igjennom banen uten disk.

Når de fleste andre hadde dratt hjem så var det vår tur til å gå hopp-løpet. Det er i grunnen greit at hoppløpet kommer etter ag, for da får jeg som oftest et lite løft og håpet tilbake om at vi kanskje skal få til et bra løp neste gang... Det gikk veldig treigt gjennom slalommen( jeg må jo få igjen pusten Smilefjes som blunker ), men i resten av løpet hadde et ganske så godt driv. Kombinasjonen av at jeg fikk til å gire opp Barfi før start, en fin «løpebane» og selvfølgelig ingen vippe gjorde at vi endte opp med 8,81 tidsfeil, 6. plass og premiering. At en av de andre fra Eidsvoll var en av de 2 som gikk feilfritt og vant, var jo ekstra morsomt! 22 som startet og 13 som fullførte uten disk. Dommer Magne Alden hadde laget fine baner til oss denne dagen.

Det ble som sagt en laaaaang dag og Barfi og jeg var omtrent like slitne begge to da vi godt fornøyde, endelig kunne forlate stevneplassen nærmere kl 19.

Mai blir agilitymåneden for vår del. Moss i går, neste helg skal jeg på Frya-treffet for islandshundeiere/-venner. På lørdagen der blir det ag-kurs med Anne og Ragnar. Det gleder jeg meg masse til Smilefjes Helgen etter er det stevner på Nordkisa. Jobbing som banemannskap på lørdag og 3-4 løp på søndag. Og jammen har jeg ikke fått lurt inn en fridag i pinsa også, sånn at jeg får stilt til start på Oslo Hundeshow.

Tusen takk for en flott dag og takk for lånet av bilder Kjersti! Smilefjes

3 kommentarer:

  1. Kjempekoselig å treffe deg også, gleder meg allerede til neste gang! Og bare koselig å kunne låne deg bilder, cd'en med alle bildene blir postet i morgen :)
    Gratulerer med gode resultater! Med så mange som disket i både ag og hopp, synes jeg du gjorde det kjempebra! Angrer litt på at jeg ikke ble lengre, men vi var så slitne begge to at det var godt å sette snuta hjemover.
    Nå fikk jeg aldri med meg helt hvordan de halsbåndene du spurte etter ser ut, men jeg antar at boden med vestene og sånt du snakker om er Kifani hundeutstyr. Du finner de på Facebook også, og jeg tittet litt i boden deres i går. Den dagen jeg blir rik, skal jeg shoppe masse der :) Har veldig lyst på underlag til mat- og vann-skål derfra :) Det var gjennom dette innlegget hos Frost at jeg ble oppmerksom på Kifani: http://lappelykke.blogspot.com/2012/04/paskegodt.html

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Det stemmer at det er Kifani jeg tenker på. Jeg sitter fortsatt å lurer på hva og hvordan det skal være.
    Bandet kommer nok til å bli presentert den dagen jeg mottar det.

    SvarSlett